obstacle run

De beste voetverzorging rond obstacle runs

Tijdens een obstacle run doet je hele lichaam mee. Op de momenten dat je niet schuift of de monkey bars bedwingt, dragen je voeten je. Als dank sleur je ze mee door de modder… Na afloop van je obstacle run is het dus tijd voor een warm bad en het in de watten leggen van je voeten. Hoe pak je dat aan? 

Een goede voorbereiding …

We doen niet alsof je voetverzorging voor een obstakeltraject ‘het halve werk’ is. Het is vaak letterlijk flink aanpoten. Het spreekwoord dat hier van toepassing is: alle beetjes helpen. Zorg er daarom voor dat je teennagels zijn geknipt en draag speciale sportsokken. Train vooraf een paar keer op de schoenen die je aan wilt trekken. Vaak gebruiken mensen oude(re) sportschoenen omdat ze hun nieuwe niet door de modder willen sleuren. Dat is natuurlijk prima, maar dan moeten ze nog wel goed zitten en fijn lopen. Het is beter om dat vooraf te controleren dan tijdens je obstacle run blaren op te lopen.

Na afloop

Een douche of bad is vaak je eerste prioriteit na het succesvol afronden van een obstacle run. Was jezelf grondig, dus ook tussen je tenen. Je hebt te maken met andere (modder)bacteriën dan normaal en die wil je niet rond laten hangen. Als je toe bent aan een relaxmoment op de bank kun je dit prima combineren met een (antibacterieel) voetbad. Smeer je na afloop je voeten in met speciale zalf, dan zijn ze extra blij met je. Voordeel voor jezelf: lekker zachte voeten.

Is dat alles?

Ja, als je deze tips opvolgt zijn je voeten goed voorbereid op je obstacle of mud run. Ook geef je ze voldoende aandacht na afloop. Het enige wat je nu nog moet doen, is de rest van je lijf klaarstomen voor de uitdaging… Daar wensen we je natuurlijk heel veel succes mee, of het nu je eerste of vijftiende obstacle of mud run is!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *